Reklamy w prasie kobiecej |
|
Rynek reklam w prasie kobiecejW magazynach z tzw. wyższej półki, czyli w ekskluzywnej prasie dla kobiet pojawia się wiele reklam luksusowych marek. Badania pokazują, że najwięcej kobiet zna „Twój Styl” – aż 30%, co przekłada się na najwyższe czytelnictwo tego magazynu (dane z 2003 roku). Do tej pory telewizja przyciągała najwięcej reklam, jednakże pisma kobiece o dobrej marce stają się coraz bardziej interesujące dla reklamodawców ze względu na atrakcyjny koszt dotarcia i duże nakłady. Duże przychody z reklam notuje też „Glamour”, który jest drugi za „Twoim Stylem”. „Elle” pomimo dobrej rozpoznawalności i wpływom z reklam miało w 2003 r. dużo zwrotów – około 50%. Aby przyciągnąć czytelników magazyny zaczęły rozdawać coraz częściej „gratisy”. W ekskluzywnej prasie dla kobiet nie reklamuje się już tylko ekskluzywnych marek. W czasopismach obecne są marki „luksusowe za rozsądną cenę”. Marki z segmentów masowych pojawiają się coraz częściej na stronach, które wcześniej były zarezerwowane tylko dla marek luksusowych. Nie zmienia to faktu, że luksusowe marki wybierając ekskluzywną prasę dla kobiet wybierają najlepszy nośnik reklamowy, zapewniający dobrą selekcję grupy docelowej w prestiżowym otoczeniu redakcyjnym. Ekskluzywna prasa dla kobiet jest nierozerwalnie związana z obecnością reklam luksusowych marek na ich okładkach czy pierwszych stronach. Źródło:www.brief.pl
|