Miesięczniki |
|
MiesięcznikiMiesięczniki są najbardziej stabilną grupą magazynów czytaną przede wszystkim przez panie. Prasa kobieca jest liderem a tym rynku, pozostałe tytuły zostają daleko za nią. Prym wiedzie „Claudia”. „Kobieta zmienną jest” – i taki też jest właśnie ten magazyn. Zmienia się co jakiś czas. Ostatnią zmianą była przemiana szaty graficznej i zawartości merytorycznej w październiku 2004 roku. Magazyn zachował poradniczy charakter robiąc się jednocześnie bardziej nowoczesnym i praktycznym. Grupa docelowa pozostaje ta sama – kobiety ze średnim i wyższym wykształceniem w wieku 20-45 lat, mieszkające w miastach od 100 tys. mieszkańców i więcej oraz mieszkające w gospodarstwie domowym, którego dochody miesięczne wynoszą co najmniej 1800PLN netto. Rynek jest bardzo wymagający a zmiany są wyjściem naprzeciw oczekiwaniom czytelniczek. Tuż za „Claudią” znajduje się „Twój Styl” oraz „Olivia”, która stawia jednak na nieco młodsze czytelniczki. 62% jej czytelniczek ma mniej niż 34 lata. „Twój Styl” jest nastawiony bardziej na akcje prospołeczne, jak na przykład profilaktyka raka piersi. Jest organizatorem warsztatów psychologicznych pomagających zmienić sposób myślenia kobiet, które ta choroba dotyka lub tych, które są nią bezpośrednio zagrożone. Inne miesięczniki próbują zabrać najpoczytniejszym czasopismom przynajmniej część czytelniczek poprzez dołączanie „gratisów” w postaci np. filmów na CD, cieni do powiek czy toreb plażowych. Zabieg ten jest już na tyle powszechny, że wydaje się iż będzie z niego bardzo ciężko zrezygnować. Avanti w czasie swojego debiutu schodziło w nakładzie, wg Agory – 200.000 egzemplarzy. Jest to pismo tzw. „shoppingowe”, które jest nowością na polskim rynku. Tematyka jest ograniczona do urody oraz do mody. Avanti promuje ubrania, buty i dodatki dostępne w sklepach. Do zakupu tego miesięcznika zachęcają kupony rabatowe i dokładne informacje o miejscach wyprzedaży. Źródło:www.kolporter-spolka-akcyjna.com.pl |